۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

ترور یکی از رهبران قبیله ای در پاکستان

ترور یکی از رهبران قبیله ای در پاکستان

پلیس پاکستان می گوید قاری زین الدین، از رهبران قبیله ای پاکستان و رقیب بیت الله محسود، رهبر طالبان پاکستانی ترور شده است.

قاری زین الدین که 26 سال داشت هنگامی که پس از خواندن نماز صبح در دفتر کار خود در شهر دیره اسماعیل خان در شمال غرب پاکستان، استراحت کرده بود، به ضرب گلوله یکی از مامورین محافظش کشته شد.

یکی از مشاوران قاری زین الدین که در این تیراندازی مجروح شده است گفت قاتل بدون شک از نفرات بیت الله محسود بوده که توانسته بود به داخل نفرات قاری زین الدین رخنه کرده و او را به قتل برساند.

گفته می شود تعداد پیکارجویان تحت فرماندهی قاری زین الدین به سه هزار نفر می رسید.

جناح قاری زین الدین سال گذشته از بیت الله محسود جدا شد و اخیرا به طور فزاینده ای از بیت الله محسود در ارتباط با تاکتیک بمبگذاری انتحاری که موجب کشته شدن غیرنظامیان می شود، انتقاد کرده و آن را غیر اسلامی توصیف می کرد.

در اوایل ماه جاری میلادی قاری زین الدین پس از انفجار بمب در یک مسجد که موجب کشته شدن 33 نفر شده بود از بیت الله محسود به شدت انتقاد کرد.

مایک وولدریچ، خبرنگار بی بی سی در اسلام آباد می گوید ترور قاضی زین الدین یک شکست برای دولت پاکستان در تلاش هایش برای منزوی کردن بیت الله محسود محسوب می شود.

خبرنگار بی بی سی می افزاید در حالی که ارتش پاکستان در حال آماده شدن برای مرحله بعدی عملیات تهاجمی خود به پایگاه اصلی بیت الله محسود در مناطق قبایلی وزیرستان جنوبی است، شکاف و تفرقه میان پیکارجویان بیشتر مشهود می شود.

این منطقه که با افغانستان هم مرز است محلی است که بسیاری آن را مخفیگاه اسامه بن لادن می دانند.


هیچ نظری موجود نیست: