۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

فرماندار ايرانشهر از حمله به یک مخزن نفت خبر داد

فرماندار ايرانشهر از حمله به یک مخزن نفت خبر داد


خبرگزاری حکومتی مهر: دو مخزن از مخازن نفت سفيد شهرستان ايرانشهر که شامگاه شنبه دچار حريق شدند بر اساس اعلام مسئولان هيچگونه تلفات جاني نداشته اند اما اطفاء حريق يکي از مخازن همچنان ادامه دارد.
مديرعامل شرکت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه چابهار صبح امروز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاري مهر در زاهدان اعلام کرد: دو مخزن از مخازن نفت سفيد ايرانشهر مقارن ساعت 21 و 45 دقيقه شنبه ششم تيرماه دچار حريق شده است که ظرفيت يکي از اين دو مخزن دو ميليون و 700 هزار ليتر نفت سفيد بوده که کاملاً از بين رفته است و يکي هم در حال اطفاء هست.
علي اصغر عباسي اظهار داشت: کمکهايي از ديگر مناطق شرکت ملي پخش و پالايشگاههاي کشور درخواست شده که بامداد امروز اين کمکها به ايرانشهر رسيده است و تيمها هم اکنون آماده حمله به آتش براي اطفاء هستند.
وي در خصوص ميزان خسارت وارده افزود: خسارت وارده در حال بررسي و برآورد است و تا کل جوانب بررسي نشود آمار دقيقي نمي توان اعلام کرد و بعد از اطفاء حريق خسارات وارده اعلام مي شود.
عباسي درباره علت حادثه گفت: علت دقيق حادثه در دست بررسي است.
به گزارش خبرنگار مهر، انبار سوخت ايرانشهر در خارج از اين شهر و در پنج کيلومتري محور ايرانشهر- خاش واقع شده که شش مخزن سوخت در اين محل وجود دارد و حدود 16ميليون ليتر نفت سفيد و نفت گاز در آن نگهداري مي شده است.
برخي رسانه ها به نقل از فرماندار ايرانشهر از حمله تروريستي به اين مخازن خبر دادند که سردار غلامعلي نکويي فرمانده انتظامي استان اعلام کرد: هنوز علت واقعي حريق اين مخازن مشخص نيست و آنچه اعلام شده بر اساس شنيده‌ها بوده است.
با تماس خبرنگار مهر با درويش نارويي فرماندار ايرانشهر براي مصاحبه وي حاضر به گفتگو نشد و گفت: با مسئولان استان در اين خصوص تماس بگيريد.
پيگيري خبرنگار مهر در اين خصوص ادامه دارد و تا زمان مخابره اين خبر هنوز موفق به تماس با مسئولان استان نشده است.
بر اساس بررسي صورت گرفته توسط خبرنگار مهر هنوز هيچ گروهی مسئوليت اين حادثه را بر عهده نگرفته است .
شهرستان ايرانشهر در فاصله 325 کيلومتري زاهدان مرکز استان سيستان و بلوچستان واقع شده است.

هیچ نظری موجود نیست: