۱۳۸۸ خرداد ۱۴, پنجشنبه

چند کشته در اثر انفجار بمب در کافه ای در بغداد

چند کشته در اثر انفجار بمب در کافه ای در بغداد


مقام های عراقی می گویند شامگاه چهارشنبه (3 ژوئن)، در جنوب غربی بغداد انفجاری رخ داده است که منجر به مرگ 9 نفر و زخمی شدن شماری دیگر شده است.
این بمب در داخل یک کافه کار گذاشته شده بود و در حالی که مشتریان سرگرم تماشای پخش یک مسابقه فوتبال از تلویزیون بوده اند، منفجر شده است.
انفجار در محله ای عمدتا شیعه نشین رخ داده است. شمار زیادی از حملاتی که در بغداد رخ داده در ساعات شب در کافه های این شهر بوده است و انفجار شب گذشته تازه ترین این دست حوادث قلمداد می شود.
آمریکا قصد دارد سی ام ژوئن سربازان خود را از شهرهای عراق و شهرستان های بزرگتر این کشور خارج کند چون میزان خشونت ها در عراق در کل کاهش یافته است.
گزارشگران می گویند بمبگذاری همچنان در عراق رخ می دهد اما آمار مرگ و میر شهروندان عراقی که به دلیل عملیات خشونت بار کشته شده اند در ماه مه امسال به پایین ترین سطح خود از زمان حمله نظامی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در سال 2003، رسید.
بنا به گفته مقام های عراقی، در ماه مه 124 غیرنظامی، شش سرباز و 25 پلیس عراقی در حملات خشونت بار کشته شدند.
اما وضعیت برای نظامیان آمریکایی متفاوت بوده است. آنهادر طی ماه مه، با 24 کشته، بیشترین شمار تلفات را از سپتامبر 2008 به این سو متحمل شدند.
آمریکا قصد دارد تا سپتامبر 2010 به عملیات رزمی خود در سراسر عراق پایان دهد و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، وعده داده است تا سال 2012 تمام نظامیان کشورش را از عراق خارج کند.

۱ نظر:

عبدالخالق گفت...

اخرین تصویر از وداع مبارز استشهادی