۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

شورای نگهبان رژیم گماشته ولی فقیه را تائید کرد

شورای نگهبان رژیم گماشته ولی فقیه را تائید کرد


شورای نگهبان جمهوری اسلامی پس از بازشماری ۱۰ درصد آرا در کل استان‌ها در شامگاه دوشنبه (۸ تیر) پیروزی محمود احمدی‌نژاد را در دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری تأیید کرد. این شورا در همین روز پیشنهادهای میرحسین موسوی را رد کرده بود.
احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، تایید صحت انتخابات را طی نامه‌ای به صادق محصولی وزیر کشور اعلام کرد.
در متن این نامه به وزیر کشور آمده است: « طبق ماده ۸۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر مهلت قانونی دریافت شکایات، در دوره تمدید پنج روزه نیز نسبت به دریافت شکایات اقدام و متعاقب بررسی‌ها و رسیدگی‌های دقیق و همه جانبه، از آنجا که بخش عمده‌ای از موارد اعلامی از مصادیق تخلف یا تقلب انتخاباتی خارج و بعضاً تخلفات مختصری که وقوع آن در اغلب انتخابات مشهود و غیرقابل اعتناست، سرانجام شورای نگهبان با بررسی موضوع در جلسات عدیده و با وارد ندانستن شکایات و اعتراضات، صحت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را طبق ماده ۷۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد تأیید قرار داد».
دبیر شورای نگهبان در این نامه «به ویژه از نامزدهای محترم که با حضور خود گرمی و رونق عرصه رقابت را فراهم آوردند» قدردانی کرد و در پایان افزود این انتخابات ریاست جمهوری «برگ زرینی در تاریخ مردم‌سالاری دینی از خود به جا گذاشت».

هیچ نظری موجود نیست: