۱۳۸۸ تیر ۱۱, پنجشنبه

سرهنگ بریتانیایی در افغانستان کشته شد

سرهنگ بریتانیایی در افغانستان کشته شد


وزارت دفاع بریتانیا خبر کشته شدن سرهنگ روپرت تورنلو را اعلام کرده که بالارتبه ترین افسر بریتانیایی و اولین فرمانده ای است که از زمان جنگ فالکلند در سال 1982 در جریان عملیات نظامی جان خود را از دست می دهد.
سرهنگ تورنلو فرماندهی گردان اول گارد ولزی‌ها و بیش از یک هزار سرباز را به عهده داشت که در جریان انفجاری در نزدیکی لشکرگاه در ولایت هلمند کشته شد.
بر اساس گزارش منتشر شده یک سرباز 18 ساله متعلق به هنگ دوم تانک سلطنتی بریتانیا نیز در جریان این حادثه کشته و شش سرباز دیگر مجروح شده اند.
به این ترتیب شمار سربازان کشته شده بریتانیایی در افغانستان از سال 2001 تا کنون به 171 نفر رسید.
ظاهرا سرهنگ کشته شده در هنگام بروز انفجار سوار بر یک نوع نفربر زرهی موسوم به وایکینگ بوده که برای مناطق کم خطرتر مناسب است و به گفته گزارشگر بی بی سی در امور دفاعی در بریتانیا این پرسش مطرح خواهد شد که چرا او از وسیله نقلیه امن تری استفاده نکرده است.
خبر کشته شدن سربازان بریتانیایی همزمان با آن منتشر شد که آمریکا از آغاز عملیاتی گسترده علیه طالبان خبر داد.
بر اساس اطلاعات به دست آمده این سرهنگ بریتانیایی نیز در یک کاروان تدارکاتی به سمت محل استقرار نیروهای درگیر در عملیات در حال حرکت بود.
بیانیه ای از سوی پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا و پرنس ولز، که فرماندهی ارشد گاردهای ولزی را به عهده دارد و ظاهرا شخصا با فرمانده کشته شده آشنا بود، منتشر شده که در آن چارلز از مرگ سرهنگ تورنلو ابراز "ناراحتی عمیق" کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: