۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

رژیم خانواده ندا را مجبور به ترک خانه شان کرد

رژیم خانواده ندا را مجبور به ترک خانه شان کرد


روزنامه گاردین چاپ انگستان نوشت جمهوری اسلامی خانواده ندا آقا سلطان را مجبور به ترک خانه شان کرد. به گفته همسایه ها بدستور حکومت مراسم خاکسپاری برای او ممنوع شد و مجلس یادبودی نیز برای او برگزار نمی شود.
خانواده ندا آقا سلطان که به ضرب گلوله در راهپیمایی ضد حکومتی در تهران کشته شد و تصاویر کشته شدنش در سطح جهان دل هزاران نفر را بدرد آورد مجبور شده اند آپارتمان خود را در خیابان مشکینی در شرق تهران ترک کنند.
حکومت اسلامی کشته شدن او را به تظاهر کنندگان نسبت می دهد و روزنامه جوان وابسته به حکومت تا آنجا پیش رفته و نوشته که جان لاین، خبرنگار بی بی سی در تهران کسانی را اجیر کرده بود که ندا را بکشند تا او بتواند یک فیلم مستند تهیه کند.
ندا روز شنبه در نزدیکی صحنه درگیری بسیجی ها و مردم معترض به ضرب گلوله ای در قلبش جان باخت. او بتندی به سمبل مقاومت و اعتراض ایرانیان تبدیل شده و باراک اوباما روز گذشته در کنفرانس خبری خود از صحنه دلخراش لحظات کشته شدن او یاد کرد.
پس از مرگ ندا خانواده او که به گریه و زاری مشغول بودند توسط پلیس از خانه شان رانده شدند. به نظر می رسد پلیس پس از هجوم مردم به سمت خانه ندا برای سوگواری تصمیم به این کار گرفته و هم اکنون کنترل خیابان در دست نیروهای امنیتی است.
بر اساس رسم ایرانی ها خانواده ندا یک پارچه سیاه و آگهی کشته شدنش را جلوی ساختمان نصب کردند ولی پلیس آنها را هم جمع آوری کرد و روز بعد خانواده ندا را مجبور به ترک خانه شان کرد. پس از آن همسایه ها تلفنهای مشکوک تهدید آمیز دریافت کردند که با کسی در مورد مرگ ندا گفتگو نکنند.
اگر خانواده ندا در محل می ماند تمام ایرانی ها به اینجا می آمدند و به آنها تسلیت می گفتند و این باعث وحشت حکومت شده است.

هیچ نظری موجود نیست: